11. Cseh Filmkarnevál – Hétköznapok, remények, illúziók
MinÅségi alkotások, reprezentatÃv válogatás â a cseh filmek ismét jó eséllyel versenyeznek a magyar filmkedvelÅk kegyeiért. MegnyerÅ bizakodást sugall Adéla Gálová, a Cseh Centrum igazgatójának ajánlója is: a második évtized elsŠéveként üdvözli a 11. Cseh Filmkarnevált. Az idei összeállÃtás a magyar és a cseh filmgyártás és -forgalmazás különbségeit is markánsan kirajzolja. (Facebook-esemény)
Az amerikás lány (Amerikánka, Viktor TauÅ¡) számára az illúzió a túlélés eszköze. Mint a tallinni nemzetközi premieren elmondta, TauÅ¡ csaknem negyedszázados adósságot törlesztett az elkészÃtésével. A Kanarek (âKanáriâ, 1999) kritikai sikere után drogfüggÅ lett, hatalmas adósságot halmozott föl, két évig az utcán élt. Ekkor találkozott a hajléktalan, drogos prostituált Zdenával. Alány Amerikában született, s Csehszlovákiába visszaköltözésük után, árvaházba, majd nevelÅszülÅkhöz került. A forradalmat követÅ zűrzavaros idÅkben lett nagykorú, a rendszer pedig kilökte a semmibe. TauÅ¡ számára a lányból áradó erÅ, akarat életmentÅnek bizonyult. Megmosakodott a Moldvában, és jelenkezett egy reklámstúdióba. Két hónap múlva lakásba költözhetett, lassan megadta az adósságait, 2013-ban pedig elkészÃtette a szép nemzetközi karriert befutott Három bohócot.
Comments are closed.