Eljött hozzánk Cannes – 6. Mozinet Filmnapok
Ma kezdődött és hétfőig tart a 6. Mozinet Filmnapok, amelynek keretében a forgalmazó nemcsak az elmúlt évek legsikeresebb mozinetes filmjeit vetíti le (A messzi dél vadjai, Ifjúság, Kosok, Eszeveszett mesék, Legújabb testamentum, Saul fia stb.), de a még bemutató előtt álló (és többnyire Cannes-t megjárt) szerzeményeiből is bemutat párat. Ajánlónkban mindkét kategóriából válogattunk. (A filmeket Budapesten a Puskin moziban lehet megnézni. A vidéki vetítési helyszínekről bővebben: itt.)
Park Chan-wook legújabb munkája nagyot szólt idén Cannes-ban, és ez teljes mértékben érthető is, hiszen az Oldboy óta nem dobott ekkora bullseye-t. A mívesen mutatós, ugyanakkor kongóan üres stílusjátékok után (Thirst, Stoker) A szobalányban nemcsak a látványvilág van lenyűgözően kicentírozva: ezúttal Sarah Waters regényének (The Fingersmith) melodrámába oltott thriller-cselekményét helyezte a viktoriánus korabeli Angliából a japán megszállás idejének Koreájába, ahol a három főszereplő különböző szemszögéből, három fejezetben kísérhetjük figyelemmel a dúsgazdag japán örökösnő kifosztására felesküdött koreai zsebtolvajlány és annak férfi munkaadója válogatott ármánykodással és fülledt erotikával megtűzdelt, szokatlanul fordulatos sztoriját. Stílus és tartalom jelen esetben kéz a kézben jár: a műgond mértékére tekintettel a néző hajlamos megfeledkezni arról, hogy tulajdonképpen egy sexploitationt lát luxuskivitelben, amelyben Park a japánoknál is precízebben maxolja ki az ero guroban rejlő lehetőségeket. (Teszár Dávid)
Comments are closed.