Hip-hop, hardcore, metál egybegyúrva: megérkezett IN LAK’ECH harmadik lemeze
IN LAK’ECH (Inlakes) sok mindent elmondhat magáról, csak azt nem, hogy veterán rapper lenne. Nem is az, hiszen első próbálkozása a műfajjal 2013-ra tehető, amikor is 18 évnyi hardcore/metál zúzás után, nyugisabb vizekre evezett (legalább is zeneileg, szövegek tekintetében megmaradt a vitriolos rendszerkritika) Első Fejezet névre keresztelt bemutatkozó anyagával.
Ezt megelőzően olyan bandákkal járta be keresztül-kasul a kontinenst, mint a
Bridge To Solace (ami egyébként újjá is alakult egy segélykoncert erejéig nemrég), a The Idoru vagy a Newborn, de készített már lemezt a Superbutt-tal is.
Hogy miért csinál egy hardcore/metál zenész a hip-hop lemezt? Mert szereti. Persze a hip-hop műfajmegjelölést tehetjük nyugodtan idézőjelbe, hiszen amint azt a fenti felsorolásból is látjuk, IN LAK’ECH nem aprózza el a zenei műfajok összemosását. Saját meghatározása szerint Ritmikus Magyar Költészet-ről beszélhetünk, zenei korlátok nélkül.
Vendégeket is hívott az új lemezre, a nyitó tételben (Nemesis) például Kris Norris enged el egy gyilkos gitárszólót, akit a metál zene kedvelői a Darkest Hour-ból, vagy a Scar The Martyr-ból ismerhetnek.
A szokatlan zenei megoldásoknál azonban még nagyobb hangsúlyt fektet IN LAK’ECH a mondanivalóra, elsődleges célja: releváns tartalom közlése üres fecsegés, indokolatlan durvulás, vagy vad költői képletek mögé bújtatott „semmitmondás” helyett.
Politika, gazdaság, vallás témakörök a felszínen, többszöri hallgatás után azonban mélyebb összefüggések feszegetése, keresése jellemzi költészetét.
Aki mélyebbre szeretne ásni zeneileg, tartalmilag, annak kötelező!
Íme:
Az új lemez elérhető a nagyobb streaming oldalakon is!
Comments are closed.