Itt a decemberi Filmvilág!
JEAN-LUC GODARD (1930-2022)
âMindig azt gondoltam, amit csinálok, az filozófia, hogy a film azért van, hogy filozofáljon, egy sokkal érdekesebb filozófiával, mint amit az iskolában vagy a könyvekben találunk. A filmvászon gondolkodik.â â állÃtja Godard egy régebbi interjúban. Ãllta a szavát, idÅskori filmjeiben is lázadó, forradalmi gondolkodó és a film filozófusa maradt.
Darida Veronika: Búcsú a film filozófusától (Jean-Luc Godard)
Nemes Z. Márió: A mozi és árnyéka (Godard a 80-as években)
Godard Mozi
Â
A TÃRTÃNELEM ÃRVÃNYÃBEN
Pápai Zsolt: Szerelmem, Barbarossa (A nemzetiszocializmus filmmelodrámái â 2. rész) Â
Gerencsér Péter: Egy hatás alatt álló forgalmista (Jaroslav RudiÅ¡ â JaromÃr 99: Alois Nebel) Â
MAGYAR MÅ°HELY
Schubert Gusztáv: A történetÃrás vége (TÅsér Ãrpád: Blokád)
Erdélyi Z. Ãgnes: âA filmes karriert elvesztettemâ (Ablonczy László: Béres Ilona) Â
Gyürke Kata: âNem tudok távolságot tartaniâ (Beszélgetés Oláh Katával) Â
Molnár Judit Anna: âA siker árnyalt érzésâ (Beszélgetés Rév Marcellel) Â
StÅhr Lóránt: Ãtmeneti rossz közérzet (Gelencsér Gábor: Lopott boldogságok) Â
KOREA TABUI
Közismert tény a hidegháborús múlt és annak továbbélése, a kettészakÃtott Korea skizofrén képe: az északi kommunista rezsim abszurd rettenete szemben a világszerte irigyelt dél-koreai gazdasági csodával. A déli rendszerváltás a szélsÅjobb diktatúrából a demokráciába azonban alig három évtizede történt. A politikai filmnek tehát különleges szerepe van a tragédiákkal terhelt nemzeti múlt feltárásában.
Géczi Zoltán: A pokolból kivezetŠút (Dél-koreai politikai filmek)
Teszár Dávid: Titokzatos nÅk, feszült férfiak (Koreai Filmfesztivál)
Varró Attila: Köddé válni (Park Chan-wook: A titokzatos nÅ) Â
Comments are closed.