Itt a decemberi Filmvilág!
MAGYAR MÅ°HELY
ElsÅ egész estés játékfilmjeként leforgatja a Kárhozatot (1987), majd Tarr Béla fÅművét, a Sátántangót (1994), utolsóként pedig a Werckmeister harmóniákat (2000). Nem egyszerűen nemzetközi rangot kivÃvó művekrÅl van szó, hanem egy rendezÅi stÃlusváltásról, amelyben a fekete-fehér képeknek, a hosszú beállÃtásoknak, lassú gépmozgásoknak formateremtÅ szerepük van.
Gelencsér Gábor: A fekete-fehér szÃnárnyalatai (Medvigy Gábor 1957â2023)
Soós Tamás Dénes: âEgy test, egy lélekké váltunkâ (Beszélgetés Sándor Pállal Ragályi ElemérrÅl) Â
Â
Szekfü András: Forrongó buborékok (Beszélgetés Szirtes Andrással) Â
Kelecsényi László: A Király JenÅ-pör (Merengek a múltak ütemén 4.) Â
Gyöngyösi Lilla: âA magasság csak a körÃtésâ (Beszélgetés FésÅs Andrással) Â
FILM ÃS IRODALOM
William Friedkin (1935-2023) Ãj-Hollywood egyik legjelentÅsebb, paradigma-fordÃtó blockbuster-rendezÅje: a Francia kapcsolat és az ÃrdögűzÅ filmtörténeti mérföldkŠés kirobbanó közönségsiker a maga zsánerében, egyszerre a sok évtizedes műfaji sémák markáns revÃziói és hatékony adaptációi az irodalmi alapműnek.
Varró Attila: Keskeny kék vonal (Friedkin rendÅrségi trilógiája) Â
Bóna László: Hol a démon? (A Kubrick titok â 2. rész) Â
Szabó G. Ãdám: Feljegyzések a padlásról (Miriam Toews // Sarah Polley: NÅk beszélgetnek) Â
Comments are closed.