Közzétéve: 2020. ápr. 13. hétfő

Itt az áprilisi Filmvilág!

2004.jpgA FILMELMÉLET MESTEREI
Kovács András Bálint: A filmről gondolkodás művészete (Bíró Yvette 90. születésnapjára)
Kelecsényi László: A hivatásos túlélő (Bíró Yvette)

MAGYAR MŰHELY
Soós Tamás Dénes: Idő és figyelem (Beszélgetés Kocsis Ágnessel)  
Vajda Boróka: Az önazonosság útjain (Teketória/Pál Adrienn)  
Murai András: Meghurcoltak igaza (Varga Ágota történelmi dokumentumfilmjei)  
Soós Tamás Dénes: Kemény versenyben (Beszélgetés Kollarik Tamással)

 

FELLINI 100
A cirkusz és az álom Fellini kulcsmotívumai. A Maestro a Satyricont tartotta leginkább álomszerű filmjének. Azt emlegette, hogy elragadta Petronius pogány, ókori világa, de már forgatás közben rádöbbent, hogy semmiképp nem tudja, nem akarja az antikvitást hűen, történészi precizitással ábrázolni; filmje tehát átfordul, átzuhan valamiféle saját álomfantáziába.

Bikácsy Gergely: Álom a cirkuszról (Fellini 100)

KÉPREGÉNY LEGENDÁK
Kránicz Bence: Perzselő színek (Lorenzo Mattotti: Tüzek)
Varga Zoltán: A medve titka (Lorenzo Mattotti: Medvevilág Szicíliában)  

ÚJ RAJ
Jurdi Leila: Bűn és bűnhődés Kínában (Diao Yinan)

A ZSÁNERFILM TRENDJEI
A járvány „fertőzőképessége” nem csak a biológiai tényezőkön múlik, hanem azokon a kulturális reprezentációkon, mozgóképeken, amelyek a médiában megmutatják a láthatatlan ellenfél kiváltotta hatásokat. A járvány körüli média-hisztéria a vírusok terjedéséhez hasonló epidemiológiai törvényszerűségeket mutat.

Nemes Zoltán Márió: Képfertőzés (Járványfilmek)  
Andorka György: Horror vacui (Leigh Whannel: A láthatatlan ember)
Herpai Gergely: A Gonosz érintése (Hősök, akiket imádunk gyűlölni)

[…] Bővebben!

Megosztom Facebookon! Megosztom Twitteren! Megosztom Tumblren!

Filmvilág blog

Comments are closed.

Videók

Legnépszerűbb cikkek