Szeretem, ha egy zene rendesen fel van építve – Markus Greg interjú
A Deep house zene a house-hoz képest lassabb ütemű és lágyabb hangzású. Mélyre hangolt, összetett akkordokból áll, többször előfordul benne férfi vokál. A Deep house egy kellemes, ellazító hatású stílus, lelki hatású, disszonáns dallamokkal. A Deep house gyökerei egészen a Mr. Fingers előadónéven produkáló Larry Heard 1985-ös Mystery of love lemezéig vezethetők vissza. Az 1986-os Can you feel it? Zeneszáma rendkívül népszerű volt a Chicago-i klubokban és ma már a műfaj egyik klasszikusának tekintik.
A Deep house zenét kialakulásának kezdeti szakaszában – a nyolcvanas évek vége felé – a soul és a jazz-funk erőteljesen befolyásolta. Később – a kilencvenes évek közepe felé – már a disco house hatott rá. Idővel több más stílussal együtt is megjelent, mint például tech-house hangzással. A debreceni Markus Greg, polgári nevén Pisák Gábort kérdeztük a magyar Deep-House kultúráról.
Üdvözöllek Gábor!
Mesélj, nekünk picit arról, hogyan kerültél kapcsolatba a zenéléssel, a Dj szakmával?
A zenével egész kiskoromban kapcsolatba kerültem az iskolában a felsőbb osztályokba járó srácok suli bulijaikon elsőnek persze mint néző! Aztán a saját osztályomnak kezdtem el szervezni bulikat és persze ezt folytattam a középiskolában, aztán ez az egész kinőtte magát idáig ahol most tartok!
Miért pont Deep?
Szuper kérdés! Nagyon sokat tudnék erről beszélni miért Deep! De röviden a hangok és a felépítése miatt, nagyon szeretem ha egy zene rendesen fel van építve és finom előre mutató hangzást kap.
Véleményed szerint mennyire terjedt el a Deep stílus a magyar szórakoztató iparban?
Véleményem szerint még csak kibontakozóban van a Deep, de hozzá tenném hogy amit a nagy többség deep-nek gondol véleményem szerint az jobban tükrözi a house jegyeit! De remélem a közeljövőben nagyobb teret kap majd az igazi Deep.
Mennyivel nehezebb vagy könnyebb egy ilyen stílust játszani, mint egy electro-house, vagy tech-house stílusú darabot?
Nagyon nehéz Deep-et eladni a Magyar szórakoztató iparban tapasztalataim szerint! Egyre több helyen tapasztalom hogy megijednek az emberek hogyha buli elején félig megtelt tánctérnél nem kezdik el pörgetni az embereket, én ezt is megértem, de én jobb szeretem ha minél hosszabb a warm up szakasz, nagyobb varázsa lesz az egész estének és nem mennek haza az emberek sem 03:00-kor mivel nem fáradnak el olyan hamar!
Szerinted, mi szükséges ahhoz, hogy egy Producer maradandót alkosson a szakmában?
Maradandó? Ez a legnehezebb dolog egy producer életében hogy ne csak 1-2 évig emlékezzenek a zenére amit alkotott hanem akár 10 év viszonylatában is ha felcsendül a hideg rázza az embereket és a fiatalabb generáció is tudja miről van szó! Mire van szükség? Egy előre mutató alap, egy jó vokalista vagy egy egyszerű de nagy érzelmi reakciót kiváltó dallam (Számomra ez a legnehezebb) ezek egyszerű dolgoknak tűnnek de higgyétek el nagyon nehéz ezt megalkotni!
Mi az, amire a legbüszkébb vagy a karriered során? Mi volt az a siker élmény, amikor úgy gondoltad megéri csinálni azt, amit, csinálsz?
A legbüszkébb arra vagyok amikor debreceni Last Night csapat felkért a Hall-ban tartott szalagtűző after warm up szerepére és közel 2 ezer ember előtt mutathattam meg, hogy mi is az a Markus Greg Bemelegítő szakasz! Nem tudom ki hogy van a warm up szereppel de számomra az a legjobb része ennek a szakmának, mikor elindítasz egy bulit és látod ahogy az emberek gyülekeznek, mosolyognak azért mert te ott állsz és próbálod a hangulatukat felfokozni számomra ettől jobb érzés kevés van a világon! Erről is rengeteget tudnék még beszélni… de röviden tömören ezért az érzésért csinálom!
Tervek, célok a közeljövőre nézve?
Rengeteg van! Nagyon dinamikusan indult ez az év a többihez képest rengeteg megjelenést tervezek remixek, saját dalok valamint az Anymood & Markus Greg projektet sem felejtem el velük is folyamatosan dolgozunk az uj dalokon de az egy teljesen más irány mint amit önállóan képviselek!
Comments are closed.