Itt a februári Filmvilág!
MAGYAR MÅ°HELY
Máthé Tibor az újhullám, a modernizmus szerzÅi szellemiségének jegyében válik operatÅrré. Korántsem technikai kivitelezÅ csupán, s nem is hollywoodi módra az operatÅri csapat irányÃtója, aki nem veszi kézbe a kamerát. âDramaturgâ-operatÅr, aki már a forgatókönyvnél bekapcsolódik a munkába. Sajátos kézjegye a fény sokrétű és gazdag használata.
Gelencsér Gábor: A kinematomágus (Máthé Tibor operatÅr művészete)
Szalai Györgyi: Személyes filmregény (Memoár-részlet)
Kelecsényi László: Ãljen a történet! (Merengek a múltak ütemén â 6. rész)
Szentistványi János: Hogyan lett Oláh Jancsiból Tárnok elvtárs (Szabó István: Ãlmodozások kora // Szörény RezsÅ: BUÃK!) Â
BRIT KLASSZIKUSOK
Terence Davies (1945-2023) ars poeticájában fellelhetÅ nemcsak a modern film szerzÅitÅl kölcsönzött életrajzi kapcsolódás és a valós események fikcióval kevert átültetése, de a brit új hullám âkitchen sinkâ realizmusa is, amelyet markáns filmnyelvi stÃluseszközökkel ötvöz az illékony idÅ reprezentálására.
Kiss Dalma: BorostyánkÅbe zárt emlékezet (Terence Davies 1945 â 2023) Â
Pauló-Varga Ãkos: Szomszédunk a halálgyár (Jonathan Glazer: Ãrdekvédelmi terület) Â
Varró Attila: SzerzÅi buborék (Yorgos Lanthimos: Szegény párák) Â
Comments are closed.